Hvor ligger du i dag? Hvad gør dine konkurrenter? Hvad vil du med den trafik du får? Hvilke SEO områder skal du arbejde med for at komme til tops? Det er altså her du lægger planen for, hvordan din SEO kampagne skal udføres.
Ikke den mest spændende del, men alligevel en vigtig del da Google ellers kan have problemer med at læse min hjemmeside. Ord som domæner, HTML, sitemaps og robot.txt bliver nævnt her … mit råd: få hjælp fra en nørd
Dette er vigtigt – Du skal have lavet en søgeordsanalyse for at finde de ord, som din målgruppe søger på, og som du vil findes på – hvor finder du dine konkurrenter?
Der er ca. 200 faktorer som spiller ind når Google kigger på dit site – og kun Google kender alle 200. Dog ved vi at sidetitler, metabeskrivelser og tekstindhold på siden – er det Google vægter højt.
Links er som en form for anbefaling i Googles øjne. Jo bedre anbefalinger, (bemærk ikke nødvendigvis jo flere), des højere vil Google rangere din hjemmeside. Husk at dårlige anbefalinger, i dette tilfælde links, giver den modsatte effekt.
Husk at mål på dine resultater. Hvordan er din placering i Google, hvordan er din trafik fra Google – giver trafikken det ønskede resultat.