Emotionelle Kundetyper®
Genvejen hedder Emotionelle Kundetyper® og med min viden om emnet, kan jeg hjælpe dig med at ramme din kunde meget mere præcist.
Når du ved hvilken kundetype der passer bedst til din forretning, så ved du også hvilke sociale medier du skal bruge krudt på, hvordan dit logo skal se ud, hvordan din hjemmeside skal se ud og endda hvilke ord du skal bruge i dine tekster.
Kundetypebogen
Hvad er Emotionelle Kundetyper?
Metoden opdeler kunder i fire grupper. Det handler om at forstå, hvorfor kunderne gør som de gør – også når de ikke selv ved hvorfor. Det fortæller dig hvad som tricker den enkelte kundetype, altså hvad du præcist skal gøre for at få din kundetype til at købe hos dig.
Med Emotionelle Kundetyper® kan du sagtens sælge til alle 4 typer, men du kommunikerer kun til én.
Når du konsekvent fokuserer på én kundetype i hele din markedsføring, sikrer du, at din markedsføring hænger sammen. På den måde bliver dit brand og din kommunikation ensartet og tydeligt, så du kommunikerer det du kan levere.
Hvem står bag Emotionelle Kundetyper?
Jannie har praktisk erfaring med salg og markedsføring, bl.a. som stifter af fem virksomheder.
Sanne er Ph.D. og har studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning.
Du kan læse mere på www.kundetyper.dk
Få konkrete redskaber til din markedsføring med en kundetypelicens
Kundetypelicensen er relevant for dig, hvis du ønsker konkrete redskaber til hvad du helt præcist skal gøre for at markedsføre dig målrettet til jeres kundetype.
Det kan være en skabelon for hvordan jeres nyhedsbrev og hjemmeside bør være opbygget. Eller anvisninger til ord, billeder og grafiske virkemidler, der vil virke bedst på jeres kunder.
Pris: 1.200 kr./mdr. + moms *Kundetypelicensen drives af Emotionelle Kundetyper®.
DEN RØDE KUNDETYPE
Opdager altid de nye produkter først. Vil rigtig gerne være med til at udvikle samfundet og synes, det er spændende at prøve nye ideer og trends.
Fart og frihed er begge vigtige parameter, når du har med de røde kundetyper at gøre, da de ofte søger stimuli.
DEN GULE KUNDETYPE
Den meget omsorgsfulde og følsomme type, der i køb og handling vil være med til at gøre verden til et bedre sted at være.
Mærker sig frem, når de træffer en beslutning, og det er vigtigt for dem, at de føler de ved hvem de handler med.
DEN BLÅ KUNDETYPE
Den effektive type, der konstant er på udkig efter genveje, så de kan optimere processer og spare tid, som i de blås verden betyder penge.
I de blås verden handler det om kontrol og om at få en masse viden, så de kan træffe rationelle beslutninger.
DEN GRØNNE KUNDETYPE
Den mest loyale kunde, du kan få. Ændrer ikke på noget, der virker og tager meget lange tilløb, når de overvejer at købe noget nyt. De skal derfor føle at de ikke har andet valg, før de køber.
Skilter ikke med deres penge. Derfor drager flere den fejltolkning, at de sikkert ingen penge har.